Cirkelträning hemma i trädgården

Cirkelträning hemma – övningar för spänst och styrka!

Inlägget innehåller reklam genom annonslänk för Gymgrossisten. Redskapen som används i programmet och även andra redskap för att träna cirkelträning hemma kan beställas direkt av dom.

Att träna cirkelträning hemma är ett superkul och effektivt sätt för att få till ett komplett pass för hela kroppen. Det är också ett perfekt pass som komplement till löpning. Detta program kan utföras både ute som inne. Det kan även användas till idrottsundervisningen i skolan. Bilder med korta instruktioner till de olika övningarna kan beställas här.

Redskap som används är kettlebell, medicinboll, parallel bars, hopprep och jumpbox. Total träningstid ca 20 min + uppvärmning.

Komplett cirkelträningsprogram

Programmet innehåller 12 effektiva övningar som tränar spänst och styrka. Snabb och effektiv träning för hela kroppen. Det är 4 stationer med 3 övningar på varje station.
Övningarna på varje station körs nonstop i 2 varv. Vid byte av station är det 1 minut vila. Redskap till hemmaträning kan beställas här.

  • Börja med att värma upp i ca 10 min.
  • Kör 3 övningar i 2 varv utan vila. Vila 1 minut innan du kör nästa 3 övningar i 2 varv osv.
  • Alternativt kan man träna alla 12 övningarna efter varandra. Vila 2 minuter och upprepa alla övningarna 1 varv till.
  • Ytterligare ett alternativ är att köra övningarna parvis, 2 övningar i 2 varv, vila 1 min och därefter nästa 2 övningar nonstop i 2 varv osv.

Fler cirkelträningsprogram finns på sidan cirkelträning samt på sidan träning i trädgården.

Beställ bilder med korta instruktioner

Bilder till cirkelträning
Shopping Cart