Semesterträning på nolltid – minicirkel nr 6

Minicirkel nr 6. Övningar med TRX-band.

Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för Gymgrossisten, Träningspartner och Träningsmaskiner.

Övningar för ben, rygg och mage:

  1. Framåtlutande squats
  2. Omvänd flyes
  3. Plankan med knäuppdrag
  4. Upprepa alla övningarna 1 varv till.

TRX-band (originalet) finns att köpa på Gymgrossisten, Träningspartner och Träningsmaskiner.


traningsmaskiner.com

Övriga minicirklar finns i menyn cirkelträning.

Ny minicirkel kommer nästa vecka!

Semesterträning på nolltid – minicirkel nr 3

Minicirkel nr 3

Du behöver en jumpbox eller en bänk i knähöjd. Gör 8-12 reps av varje övning och upprepa allt i 2-3 varv.

  1. Boxjump
  2. Axelarmhävningar
  3. Plankan med knäuppdrag

Övriga minicirklar finns i menyn cirkelträning.

Ny minicirkel med nya övningar kommer nästa vecka!

Semesterträning på nolltid med cirkelträning.

Minicirkel nr 2


En minicirkel med tre övningar på en bänk. 10-12 reps/övning i 2 varv. Byt ben på andra varvet.
1. Bulgarian split
2. Sittande dips
3. Höftsträckning

Minicirkel 1 finns i menyn ”cirkelträning”.

Ny cirkel med nya övningar varje vecka hela sommaren. Vill du få ett mail när nästa cirkel är utlagd? Prenumerera på min blogg längst ner på sidan, i sidfoten, så missar du inget.

Semesterträning utomhus med minicirklar för puls och styrka.

Cirkelträning på 4 minuter med minicirklar

Ny minicirkel varje vecka under hela sommaren. Minicirklarna består av 3 övningar som upprepas 2-3 varv eller under max 4 minuter. Övningarna görs i en följd utan vila mellan, men ett alternativ om det är för tungt, är att vila 10 sekunder efter varje övning eller 30 sek efter varje varv. Var noga med tekniken.

Övningarna kan köras direkt efter ett annat pass för att få in lite extra styrka eller bara för att avbryta långvarigt stillasittande på jobbet eller under en lång bilresa.

Minicirkel nr 1.

I denna cirkel behöver du en bänk utan ryggstöd i knähöjd. Alternativt ett bord till sista övningen.

  1. Övning 1: Step Up 12 st.
  2. Övning 2: Armhävningar 12 st.
  3. Övning 3: Atomic situps 12 st.

Prenumerera på min blogg så får du ett mail när nästa cirkel är utlagt – görs längst ner på sidan, i sidfoten.