intervaller

Träningsmetoder i löpning

Variera löpträningen med olika träningsmetoder för att uppnå belastningsvariation, resultat samt ökad motivation. Variation + smart upplägg = Hållbar löpning över tid. Ju mer du varierar din löpning ju roligare och bättre blir det. Men trots all variation är det alltid den samlade totala träningen som leder till prestationsförbättringar!

RunStreak vecka 12-13 i vinterväder

RunStreak är bra när man som mest behöver motivation Dessa båda veckor har varit tuffa för löpare. RunStreak vecka 12-13 genomfördes i snöstorm, halka och hårda isiga vindar. Långt ifrån vårväder. Det är fortfarande vinterutrustningen som gäller, tjocka tights, dubbla tröjor, mössa osv. Är så trött på detta nu och längtar efter att springa i …

RunStreak vecka 12-13 i vinterväder Läs mer »

Mixat och Maxat med backe och långintervall.

Idag testade jag ett nytt pass ”Musses bästa pass” som jag inspirerades av i Runners Worlds artikel (31/3-17). Det var betydligt jobbigare än vad jag trodde. Backintervaller i kombination med långintervaller. 20 minuters uppvärmning med lätt löpning, tänjningar och en kort backrush som avslutning på uppvärmningen. 3 x 1 min backintervall med gå- och joggvila …

Mixat och Maxat med backe och långintervall. Läs mer »

Shopping Cart