TRÄNA HEMMA – BRA ÖVNINGAR MED KETTLEBELL

Styrketräning med kettlebell

Övningar med kettlebell för: Ben    Rygg    Bröst    Axlar    Armar    Mage   

Benövningar med kettlebell

Goblet squats för ben och rumpa. Håll ryggen rak genom hela rörelsen.

Benövning med kettlebell. Goblet Squats.

Totalövning: Kettlebell swing för ben och axlar. Pressa fram höften och vänd när överarmarna är parallella med golvet.

Kettlebell swing - benövning

Ryggövning med kettlebell

Enarmsrodd med stöd av en bänk. Håll ryggen rak och i slutläget är axlarna parallella med golvet.

Ryggövning med kettlebell - enarmsrodd

Bröstövning med kettlebell

Kettlebells armhävningar: Du behöver 2 kettlebells. Håll i handtagen och gör vanliga armhävningar så kommer du djupare ner jämfört med armhävningar direkt på marken. Lättare variant med knäna i marken.

Armhävningar med två kettlebells.

Axelövning med kettlebell

Med 2 kettlebells kan du köra lyft åt sidan samt press över huvudet med en kettlebell i varje hand.

Armövningar med kettlebell

Press mot pannan tränar triceps. Håll armbågarna stilla genom hela rörelsen.

Tricepsövning med kettlebell

Smal armhävning. Med ett smalt grepp tränas tricpes, dvs händerna axelbrett.

Armhävningar med smalt grepp

Magövningar med kettlebell

Russian twist. Twista från sida till sida. Svårare = håll upp fötterna.

Russian Twist med kettlebell

Liggande höftlyft för magen. Håll fast händerna i kettlebellen.

Liggande höftlyft för mage.

Se sidan cirkelträning – Triset med kettlebell.

Beställ eget träningsprogram

Här kan du beställa olika träningsprogram både med och utan redskap. Instruktionsvideos ingår på alla övningar!

Fler bra övningar med olika redskap

Varukorg