TRÄNINGSGRUPPER I KRISTIANSTAD

Nu startar jag upp olika träningsgrupper i Kristianstad inom löpning och styrketräning. Välj en eller flera grupper och få en strukturerad, varierad och rolig träning i grupp under hela höstterminen 2020, från vecka 36-51. Varierad, regelbunden och rätt utförd träning är nyckeln för att bli en stark och hållbar löpare.
Instruktör i de olika grupperna är Ingrid Dreifaldt. Dessa träningsgrupper finns i Kristianstad.

Alla deltagare, oavsett grupp, får tillgång till en sluten facebook-grupp där information och tips kommer att läggas ut. Varje vecka kommer ett extra löpträningspass att presenteras som ”veckans löppass”. Detta pass genomför man på egen hand om man vill träna lite extra eller tillsammans med en kompis.

Extra förmånligt introduktionspris oavsett grupp: Priset gäller träning under hela höstterminen.

  • Deltagande i en grupp: 800 kr.
  • Deltagande i två valfria grupper: 1200 kr.
  • Deltagande i tre valfria grupper: 1600 kr.
  • Deltagande i alla fyra grupperna: 1800 kr.

Missade gånger kan du ta igen i annan grupp om det finns en ledig plats, dock senast vecka 51.

Om ”coronakrisen” fortfarande pågår i höst håller vi två meter avstånd mellan oss och följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer.


Varierad löpning med roliga intervaller

Alla som kan jogga 2 km utan att stanna kan deltaga i denna grupp.

Alla pass börjar med uppvärmning och lite löpteknik i ca 15 min. Därefter tränar vi olika typer av intervaller, korta, långa, tröskel, tempo, fartlek, runcross mm. Alla kan hålla sitt eget tempo på intervallerna då dessa genomförs i ett begränsat område och vi springer intervallerna på välpreparerade breda grusstigar. Vi avslutar alltid med nedvarvning och lite rörlighetsträning.

Detaljerat schema för hela höstperioden kommer att finnas tillgängligt i den slutna facebook-gruppen.

Tid och plats:

  • Tisdagar kl 18.15-19.15 med start 1/9-20. Vecka 36-51. Totalt 16 gånger.
  • Plats: Elljusspåret i Södra Björket samt längs Hammarsjön och i Ekenabben. Vi samlas vid tavlan där spåret börjar (bredvid nya fotbollsarenan). Se karta.

Löparfys med och utan redskap

Alla kan delta på detta pass, både nybörjare och vana löpare.

Löparfys är ett fyspass anpassat för löpare som innehåller styrketräning, spänst, balans och hållning samt rörlighet. Varierade träningsmetoder som t.ex. hiit, tabata, cirkelträning används för variation och progression. Se exempel på cirkelträning här. Det finns alltid alternativa övningar (lättare/tyngre) att välja på.

Träningsredskap som vi använder är t.ex all standardutrustning i gympasalen samt enklare redskap som hopprep, gummiband, trx-band, löpstegar, hopphäckar m.m.

Medtag egen träningsmatta (pga hygieniska skäl) om du inte vill ligga direkt på golvet vid diverse golvövningar utan redskap.

Tid och plats:

  • Måndagar kl 19.00-20.00 i Kulltorpsskolans gymnastiksal, se karta.
    Start 31/8-20. Vecka 36-51. Totalt 16 gånger.
  • Torsdagar kl 18.00-19.00 i Österänggymnasiets sporthall – lilla salen, se karta.
    Start 3/9-20. Vecka 36-51. Totalt 16 gånger.

Traillöpning och backträning

Alla som är lite vana vid löpning och kan jogga 20 minuter i upplevelsetempo utan att stanna kan deltaga i denna grupp.

Traillöpning och backträning genomförs i fina naturområden och på dessa pass varvar vi löpning med gång då naturupplevelsen är i fokus. Traillöpningen sker i kuperad terräng på både små och stora stigar men även lite obanat ingår. Vi stannar också för korta fotopauser.

Backträningen sker i både långa och korta backar. Vi går igenom backteknik i både uppför- och nedförslöpning samt tränar backintervaller och styrketräning för ben och rumpa.

Detaljerat schema för hela höstperioden kommer att finnas tillgängligt i den slutna facebook-gruppen.

Tid och plats:


Anmälan till träningsgrupp höstterminen 2020

Alla priser är inkl. moms.
Betalning sker tidigast efter att du fått en deltagarbekräftelse, då platserna i grupperna är begränsade. All betalningsinformation finns i deltagarbekräftelsen.
Missa inga erbjudanden, träningstips, nya filmer och rabattkoder.