UTETRÄNING

Utomhusträning i skogen, parken och i trädgården

Jag älskar att träna utomhus. Min bästa träningsplats är skogen eftersom det är både tyst, lugnt och avstressande. Att andas in friskluften och skogens dofter är en extra hälsoboost. Att träna i skogen ger en känsla av äventyr. Där finns allt för att bli uthållig, snabb, stark och rörlig – alltså en effektiv funktionell träning.

Uteträning i alla väder ger stora hälsofördelar. Träna därför utomhus och bli friskare, gladare och starkare. Ju mer du lär dig om träning desto lättare hittar du alternativen utomhus. Kvalitet och variation är nyckeln till smart träning.

Hoppar jämfota över en stock.

Ta din träning till en ny nivå och spräng dina gränser!
Träna i skogen, i parken och i trädgården.

Oavsett utgångsläge kan du alltid bli uthålligare, snabbare, spänstigare, starkare och rörligare än vad du var igår.

Att träna utomhus har många fördelar jämfört med träning inomhus – se forskning.

  • Du får friskluft
  • Dagsljus
  • Du blir piggare
  • En högre endorfinproduktion (endorfiner = hormoner som gör dig glad och lycklig).
  • Du stärker ditt immunförsvar.
  • Virus och bakterier får inte fäste lika lätt utomhus och därför är det lättare att hålla sig frisk.
  • Minskad stress
  • Bättre sömn
  • Samt alla andra positiva hälsoeffekter du får av träning.

Tips på aktiviteter att träna ute

Löpning, vandring, powerwalk, stavgång, cykling, simning, studsmatta, hopprep, inlines, rullskidor, längdåkning och skridskor vintertid, styrketräning, bootcamp, paddling (kanot och kajak), klättring, utförsåkning mm.

Varukorg