Härligt med höstlöpning!

Under hösten är det perfekt att springa mitt på dagen. Dagsljus, friskluft och motion på samma gång. Du blir piggare och stärker immunförsvaret.

Löpning i höstrusket stärker kroppen

För mig är det viktigt att komma ut i dagsljuset, oavsett väder. Att springa på lunchen är ett utmärkt sätt för att få både motion, friskluft och dagsljus på samma gång. Förutom att bli piggare så stärker det också immunförsvaret. En liten runda är alltid bättre än ingen. Den bästa träningen är den som blir av. Tar det emot att ge sig ut i höstrusket? Bestäm dig för att bara göra ett kort pass och var nöjd med det. För att hålla löpformen under vinterhalvåret är det viktigt att aldrig sluta springa helt. Springa kan man göra oavsett väder året runt.

Cykelvägen längs Råbelövsjön.
Cykelvägen längs Råbelövsjön.
Råbelövsjön
Fin utsikt över sjön.

Höstlöpning – Ha roligt i de hårda vindarna!

Ett perfekt tillfälle att ge sig ut med löparfallskärmen. Ju mer vind desto roligare och jobbigare.

Sprinta med löpskärmen ca 50-100 meter, gå eller jogga tillbaka. Upprepa 5-10 ggr. Hög puls garanteras! Var på ett öppet fält där skärmarna inte kan trassla in sig i något.

Fler tips på intervaller med motstånd finns här.

Onlinekurser

Onlinekurser inom träning och löpning som hjälper dig som nybörjare eller erfaren motionär, att lyckas med din träning. Kom igång och/eller utveckla din träning med en professionellt utformad onlinekurs.

Träningsprogram

Beställ ett träningsprogram i styrketräning som hjälper dig träna effektivt, hållbart och säkert. Alla program är utformade av licensierad personlig tränare med över 30 års erfarenhet.

Den här hemsidan använder sig av cookies. Cookies används för att förbättra din upplevelse på hemsidan och för att förbättra vår marknadsföring.  Lär dig mer