Fortsätt utvecklas som löpare – 10 tips

För att fortsätta utvecklas som löpare behövs både variation och progression av träningspassen. Utöver detta tillkommer också en optimal återhämtning. Det innebär oftast att efter ett hårt pass är det vilodag eller ett lättare pass.

Träningsmetoder i styrketräning

Du blir bra på det du tränar men för att utvecklas behöver du variera styrketräningen med olika övningar och olika träningsmetoder. Tips på träningsmetoder och ett varierat träningsprogram.

Löpning för nybörjare – Kom igång med löpning

10 tips för att få en hållbar löpträning över tid. Det är viktigt med rätt upplägg och balanserade träningspass.
Spring för att må bra, uppleva nya fina platser, få egen tid, bättre hälsa eller för att prestera och tävla mot dig själv eller andra. Du bestämmer!

Träna smart hemma och ute

Träna hemma och bli din egen personliga tränare.
Det finns mycket information om hur man ska träna hemma och vilka övningar man kan göra. Men det som är viktigt är att kunna välja ut övningar och upplägg som är på rätt nivå för just dig.

Ett gott proteinrikt mellanmål

Detta mellanmål är superenkelt att göra och lätt att ta med sig. Det är snabblagat, gott, mättande och nyttigt.
Mellanmålet är proteinrikt samt innehåller fibrer, C-vitamin och antioxidanter.

Träningsmetoder i löpning

Variera löpträningen med olika träningsmetoder för att uppnå belastningsvariation, resultat samt ökad motivation. Variation + smart upplägg = Hållbar löpning över tid. Ju mer du varierar din löpning ju roligare och bättre blir det. Men trots all variation är det alltid den samlade totala träningen som leder till prestationsförbättringar!

Träningshjälpens julkalender 2018

En ny övning eller övningsserie presenteras varje dag. Övningarna är bra som komplement till löpträning. De är även bra som rörelsepaus för att bryta stillasittande! Alla övningarna som visas ute kan även göras inomhus. Men börja träna ute och upplev skillnaden! Det kommer att bli din bästa hälsoinvestering.

Cirkelträning hemma i trädgården

Att träna cirkelträning hemma är ett superkul och effektivt sätt för att få till ett komplett pass för hela kroppen. Det är också ett perfekt pass som komplement till löpning. Redskap som används är kettlebell, medicinboll, parallel bars, hopprep och jumpbox. Total träningstid ca 20 min + uppvärmning.

Löpning i Åre

Det är lätt att fastna för bergslöpning i Åre. Riktigt kul och utmanande i en fantastisk natur. Peak Performance Vertikal K var ett äventyr – en härlig mix av att gå, springa och klättra med hjälp av både rep och stegar som var utplacerade i de mest branta partierna.

Shopping Cart